Výkonný riaditeľ spoločnosti Microsoft Satya Nadella tvrdí, že práca na diaľku vyvolala medzi manažérmi "paranoju produktivity", ktorá vedie k snahám o špehovanie zamestnancov.

"Vedúci pracovníci si myslia, že ich zamestnanci nie sú produktívni, zatiaľ čo zamestnanci si myslia, že sú produktívni, a v mnohých prípadoch sa dokonca cítia vyhorení," povedal Nadella vo štvrtok v rozhovore pre televíziu Bloomberg.

Publikácia uviedla, že spoločnosť Microsoft uskutočnila firemný prieskum, v ktorom sa zúčastnilo 20 000 ľudí v 11 krajinách na otázke produktivity v ére práce na diaľku a hybridnej práce. Z prieskumu vyplynulo, že 85 % manažérov sa obáva, že pracovníci nie sú produktívni, a 87 % zamestnancov tvrdí, že pracujú efektívne - ide o rozpor medzi pracovníkmi a manažérmi, ktorý chce Microsoft odstrániť.

Nadella povedal, že lepšie komunikačné nástroje môžu pomôcť preklenúť túto priepasť. Viceprezident spoločnosti Microsoft Jared Spataro však povedal, že sa obáva, že namiesto toho sa manažéri viac zameriavajú na dohľad nad pracovníkmi.

"Stále viac sa diskutuje o dohľade nad zamestnancami a my máme naozaj pevný postoj - jednoducho si myslíme, že je to nesprávne," povedal Spataro pre agentúru Bloomberg. "Nemyslíme si, že by zamestnávatelia mali sledovať a zaznamenávať činnosť stlačenia klávesov, kliknutia myšou a podobné veci, pretože v mnohých ohľadoch máme pocit, že ide skôr o meranie tepla ako výsledku."

Pred mesiacom denník The New York Times uviedol, že spoločnosti sa čoraz viac obracajú k opatreniam na sledovanie zamestnancov v prostredí kancelárií, ktoré sa zamerali na vzdialené a hybridné pracovné prostredia. Publikácia podrobne opísala viaceré metódy, ktoré spoločnosti použili na meranie produktivity pracovníkov, od sledovania kliknutí myšou a stlačení klávesov až po to, že zamestnanci robili náhodné fotografie, aby sa uistili, že pracovníci sú pri svojich počítačoch.

Aj keď Nadella tvrdí, že manažéri by mali odolať obavám z produktivity, Microsoft sa nevzdal svojho úsilia vrátiť pracovníkov späť do kancelárie - hoci sa stretol s niekoľkými neúspechmi. Začiatkom tohto roka spoločnosť iniciovala politiku, podľa ktorej by zamestnanci mali byť v kancelárii aspoň 50 % času. V júni spoločnosť uviedla, že "návrat do kancelárie 'normálne' nemusí nastať tento rok". Denník Wall Street Journal predtým informoval, že zamestnanci odmietali zvyšovanie platov v prospech práce z domu.

Zdroje: businessinsider.com, Unsplash.com