Je pravdepodobné, že 16. jún znamenal minimum akciového trhu a že sa nachádzame v počiatočnej fáze nového býčieho trhu.

Inflácia sa prevalí. Dodávateľské reťazce sa opravujú. Na trhu je dosť strachu, ktorý naznačuje, že sme blízko dna. Odporúčam vám, aby ste zvýšili expozíciu voči akciám.

Hrám si na psychológa v kresle, čo môže byť ťažké vzhľadom na traumu, ktorú ste zažili počas tohto medvedieho trhu s akciami . Aby ste "oklamali" svoju myseľ a išli ďalej, zvážte zameranie sa na "bezpečné" mená. Tie nebudú rásť tak výrazne ako špekulatívne mená. Je však menej pravdepodobné, že pri volatilite a možnom opätovnom testovaní júnových miním tvrdo padnú. Bude to znamenať, že je menej pravdepodobné, že sa otrasiete. Nákupy potom plánujte v troch až piatich krokoch, aby ste sa spriemerovali.

Veľká otázka: Ako definovať pojem "bezpečný"? Výkonní manažéri ponúkli svoj pohľad v tomto mojom stĺpčeku.

Jeden z dlhodobých, pre mňa osvedčených prístupov je uprednostňovať akcie so širokým moatom, päťhviezdičkové akcie Morningstar Direct.

Široký moat naznačuje bezpečnosť, pretože moaty nám hovoria, že spoločnosť má konkurenčné výhody - ako napríklad vynikajúce značky a technológie, obchodné tajomstvá a vyjednávaciu silu, ktorá vyplýva z veľkosti. Spoločnosti s moatmi strácajú menej obchodov, keď dôjde k poklesu. Preberajú podiel na trhu.

Päťhviezdičkové hodnotenie naznačuje bezpečnosť, pretože keďže sa obchoduje hlboko pod konzervatívnym ocenením diskontovaných peňažných tokov spoločnosti Morningstar. Diskont nám hovorí, že veľa škôd už bolo spôsobených. Ostatní investori si to všimnú, čo naznačuje určitú podporu ceny pri nákupe.

Morningstar Direct mi umožňuje podeliť sa o svoj kompletný zoznam akcií s piatimi hviezdičkami a širokým priekopom. Následne vyzdvihnem päť favoritov, ktorí ponúkajú cyklickosť a potenciálnu trhovú betu na zvýšenie rastu v prípade oživenia trhu.

Ze zoznamu Morningstar si môžete vybrať, čo chcete, ale ja by som sa pri tradičných defenzívnych názvoch, ako je Anheuser-Busch InBev , Comcast , a Imperial Brands . Je menej pravdepodobné, že vám prinesú nadmerný rast, keď sa vráti mentalita "risk on", keď sa zmiernia obavy z inflácie a recesie a trhy sa zotavia.

Rád by som vlastnil veľa kvalitných technológií, ktoré vstúpia do ďalšej fázy býčieho trhu. Technický sektor bol výrazne diskontovaný, pretože je cyklický. Z toho istého dôvodu by mali technológie zaznamenať nadpriemerné výnosy, keď sa zmiernia obavy zo spomalenia hospodárskeho rastu v polovici cyklu.

Bol som veľkým fanúšikom Meta už v čase, keď sa po prvotnej verejnej ponuke predávala a obchodovala sa na úrovni 20 dolárov. Predal som ju príliš skoro, ale začiatkom tohto roka som ju pri oslabení opäť nakupoval. Rovnaké zisky už samozrejme nezískame. Meta sa však zdá byť príliš silno diskontovaná.

Príkopa: Meta je najväčšou sociálnou sieťou na svete s viac ako 3,6 miliardy mesačne aktívnych používateľov jej aplikácií, medzi ktoré patria Instagram, Messenger a WhatsApp. To vytvára sieťový efekt, ktorý je dobrým zdrojom sily príkopu. Čím viac ľudí sa k sieti pripojí, tým je pre všetkých hodnotnejšia.

Facebook má tiež vlastné údaje o spotrebiteľoch, čo z neho robí vynikajúcu platformu pre inzerentov. Takže bude zaznamenávať mimoriadne zisky, keďže inzerenti sa naďalej sťahujú na internet. To je mega trend, ktorý vám ako akcionárovi spoločnosti Meta pomôže.

Investori sa obávajú prechodu na metaverse. Podobné obavy však mali aj z toho, či Mark Zuckerberg koncom roka 2000 zvládne prechod na smartfóny. To sa podarilo v poriadku.

Táto spoločnosť ponúka softvér, ktorý pomáha predajným tímom automatizovať správu predajného úsilia, potenciálnych zákazníkov a údajov o účtoch. Salesforce Produkty ako Sales Cloud, Service Cloud a Marketing Cloud sú naozaj populárne. Udržanie zákazníkov je 92 %. Spoločnosť má 33 % podiel na trhu.

Salesforce.com má moat vďaka sieťovému efektu a nákladom na prechod - čas, náklady a riziko prechodu na nové aplikácie. Podľa spoločnosti Morningstar sa rast tržieb v nasledujúcich piatich rokoch spomalí na odhadovaných 17 % ročne z nedávneho rastu v polovici 20 %. Podľa analytika spoločnosti Morningstar Direct Dana Romanoffa to však bude kompenzované rastúcimi maržami.

ServiceNow ponúka softvér, ktorý pomáha spoločnostiam spravovať infraštruktúru informačných technológií, interné helpdesky, zákaznícky servis a personálne a finančné oddelenia.

ServiceNow využíva klasickú stratégiu "land and expand". Začína zákazníkom ponúkať jeden alebo dva produkty a potom predáva ďalšie služby. ServiceNow často najprv pristane v oddeleniach IT. To je šikovné, pretože IT tímy sa menia na interných marketérov, ktorí presviedčajú ostatné oddelenia, aby si kúpili softvér ServiceNow.

ServiceNow odvodzuje svoj vplyv od vysokých nákladov na zmenu zákazníka; prechod na produkty konkurencie by stál príliš veľa času a produktivity. Udržanie zákazníkov sa pohybuje okolo 98 %. Spoločnosť Morningstar predpokladá 23 % ročný rast tržieb v nasledujúcich piatich rokoch a zlepšujúce sa marže, keďže tržby spoločnosti rastú rýchlejšie ako náklady.

Páči sa mi expozícia voči menám, ktoré sa výrazne zlacňujú kvôli obavám zo slabého spotrebiteľského sentimentu a variantu COVID BA.5. Napriek super silnému trhu práce sú spotrebitelia otrasení tým, ako veľmi rastú ceny. Keď sa inflačné šialenstvo zmierni, spotrebitelia sa vrátia k pocitu istoty, pretože majú prácu a zvyšujú sa im platy.

A čo sa týka BA.5 a ďalších variantov, ktoré prídu, dlhá história vírusov nám hovorí, že s pribúdajúcim vekom majú tendenciu otupovať, nie byť smrteľnejšie. Vedeli ste, že španielska chrípka stále koluje?

Yum China (YUMC)

Najväčšia reštauračná spoločnosť v Číne, Yum China prevádzkuje viac ako 12 000 prevádzok v 1 700 mestách vrátane 8 400 KFC a 2 600 Pizza Huts. V súčasnosti sa chystá zaviesť prevádzku Taco Bells. Spoločnosť Yum tiež rozvíja niekoľko nových značiek, ktoré priamo vlastní.

Čínska politika nulovej dane z pridanej hodnoty poškodila reštauračné reťazce, ako je Yum. Začiatkom tohto roka musela spoločnosť Yum zatvoriť viac ako polovicu svojich reštaurácií. Tržby v rovnakých predajniach za prvý štvrťrok klesli o 8 % a ziskové marže sa znížili.

V určitom okamihu sa riziko COVID zníži, pretože sa vytvorí prirodzená imunita a varianty sa stanú menej virulentnými. To zvýši predaj spoločnosti Yum. Yum bude tiež ťažiť z popularity svojich značiek v Číne a z tamojších rastúcich disponibilných príjmov. Analytik spoločnosti Morningstar Direct Ivan Su pripisuje spoločnosti Yum hodnotenie wide moat na základe sily značky, jej talentu na vymýšľanie populárnych položiek menu a nákladových výhod, pretože je taká veľká.

Disney's sa oproti maximám zo septembra minulého roka znížili o 44 %. V čom je problém? Investori sa obávajú, že jej zábavné parky a reklamné aktivity televíznej siete sú cyklické a počas recesie budú trpieť.

Investori sa tiež obávajú vplyvu slabej spotrebiteľskej nálady. Prípady COVID rýchlo rastú, čo vyvoláva obavy o návštevnosť zábavných parkov v USA, Francúzsku, Hongkongu a Číne, ako aj o podnikanie spoločnosti v oblasti výletných lodí.

Rast predplatiteľov v streamovacích službách Disney+ bol dobrý, ale náklady tiež veľmi vzrástli, čo je jeden z dôvodov, prečo spoločnosť nedosiahla odhady zisku za prvý štvrťrok.

Z dlhodobejšieho hľadiska sa silné stránky spoločnosti Disney vrátia k odmeňovaniu akcionárov. Spoločnosť Disney je jednou z najsilnejších značiek v histórii, čo je jeden z dôvodov jej širokého hodnotenia v spoločnosti Morningstar. V oblasti športu dominuje ESPN. Rozsiahla knižnica populárneho obsahu spoločnosti Disney je solídnym aktívom aj v čase, keď sa distribučné kanály vyvíjajú. Spoločnosť Disney však v tejto hre nie je ľahká. Jej ponuky priamo pre zákazníkov - Disney+, Hotstar, Hulu a ESPN+ - naďalej pekne rastú a v druhom štvrťroku dosiahli 205 miliónov predplatiteľov.

Zdroje: marketwatch.com, Unsplash.com