Predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Facebook Mark Zuckerberg vypovedá pred Výborom pre finančné služby Snemovne reprezentantov na tému "Preskúmanie Facebooku a jeho vplyvu na sektory finančných služieb a bývania" v Rayburn House Office Building vo Washingtone 23. októbra 2019.

Výkonný riaditeľ spoločnosti Facebook Mark Zuckerberg nepredpokladal novší trend v oblasti sociálnych sietí, ktorý prispel k úspechu konkurenčnej spoločnosti TikTok.

V rozhovore uverejnenom v stredu v bulletine Statechery analytika Bena Thompsona zakladateľ Facebooku uviedol, že "tak trochu prehliadol" novší spôsob, akým ľudia "komunikujú s objaveným obsahom" prostredníctvom služieb sociálnych sietí. Vysvetlil, že ľudia čoraz častejšie využívajú svoje "kanály" na sociálnych sieťach na objavovanie zaujímavého obsahu na rozdiel od prezerania médií zdieľaných priateľmi, ktorých sledujú.

Aj keď ľudia stále interagujú s obsahom, ktorý zdieľajú ich priatelia vo svojich "feedoch", celkový trend sociálnych sietí sa "vo veľkej miere posunul k tomu, že používate svoj "feed" na objavovanie obsahu, nachádzate veci, ktoré sú zaujímavé, posielate ich svojim priateľom v správach a interagujete tam," povedal Zuckerberg.

"Takže v tomto svete je vlastne trochu menej dôležité, kto produkuje obsah, ktorý nachádzate, chcete len ten najlepší obsah," povedal zakladateľ Facebooku. (Facebook vlani zmenil svoj firemný názov na Meta.)

Analytici pripisujú rýchly nárast popularity TikToku jeho algoritmu, ktorý dokáže používateľom odporúčať atraktívne krátke videá na základe ich zvykov a histórie sledovania. Vzostup TikToku predstavuje významnú výzvu pre spoločnosť, ktorá zažíva pokles počtu používateľov severoamerického Facebooku a cenu akcií, ktorá tento rok zatiaľ stratila viac ako 56 %.

Zuckerberg počas rozhovoru označil TikTok za "veľmi účinného konkurenta" a priznal, že spoločnosť "k tomu pristupovala trochu pomaly, pretože to nezodpovedalo môjmu vzoru sociálnej veci, skôr mi to pripadalo ako kratšia verzia YouTube," povedal.

Zuckerberg sa tiež domnieva, že pre spoločnosť Meta je dôležité vyvinúť umelú inteligenciu, ktorá dokáže používateľom okrem krátkych videí odporúčať aj iný obsah vrátane fotografií a textu.

"Niekedy chcem pozerať konkrétne videá, ale veľakrát chcem len tie najlepšie veci," povedal.

Začiatkom tohto týždňa spoločnosť Meta debutovala s náhlavnou súpravou pre virtuálnu realitu Quest Pro určenou pre nadšencov VR na rozdiel od nováčikov, ktorá bude stáť 1 500 USD.

Zdroje: cnbc.com, Unsplash.com